Dani dijaspore Rožaje

Dani dijaspore Rožaje

U okvi­ru ma­ni­fe­sta­ci­je „Da­ni di­ja­spo­re”, a u or­ga­ni­za­ci­ji Cen­tra za me­đu­na­rod­nu sa­rad­nju i di­ja­spo­ru, u Ro­ža­ja­ma je odr­žan okru­gli sto ,,De­tek­to­va­nje pro­ble­ma u ko­mu­nik­ci­ji i sa­rad­nji sa di­ja­spo­rom i me­ha­ni­zmi nji­ho­vog po­bolj­ša­nja”.

Sku­pu su pri­su­stvo­va­li pri­vred­ni­ci iz ino­stran­stva.
Na poziv šefice Centra za dijasporu Rožaje, gospodje Fahrete Husović iz Njemačke su uzeli učešće predsjednica udruženja Monteköln, Emira M. Ličina, koja je osnivač Koordinacionog tijela za razvoj sjevera Crne Gore - "Akcije sjever", 
Murat Julević predstavnik Fondacije Gusinje za zapadnu evropu, u Akciji sjever koordinator za Gusinje i Andrijevicu
Muhamed Agović potpredsjednik udruženja Montehess iz Frankfurta, u Akciji sjever koordinator za Rožaje.

Otva­ra­ju­ći skup, pred­sjed­nik Op­šti­ne Ejup Nur­ko­vić je po­no­vio po­ziv in­ve­sti­to­ri­ma da otva­ra­ju rad­na mje­sta, is­ta­kav­ši da lo­kal­na upra­va sto­ji na ras­po­la­ga­nju svi­ma ko­ji že­le da po­kre­nu pro­iz­vod­nju u po­go­ni­ma ne­ka­da­šnjih fa­bri­ka.

Pred­sjed­ni­ca udru­že­nja „Mon­te–Keln” Emi­ra Mu­staj­ba­šić Li­či­na is­ta­kla je, me­đu­tim, da sa­rad­nja Ro­žaj­ske op­šti­ne i di­ja­spo­re ni­je na odgovarajućem nivou, na­gla­ša­va­ju­ći da iz lo­kal­ne upra­ve ni­je­su do­bi­li ni­je­dan pro­je­kat. 
– "Ne bih da kri­ti­ku­jem, ali mo­glo je da se apli­ci­ra. Mi ne zna­mo šta je to Ro­ža­ja­ma po­treb­no, ali vi ov­dje zna­te i tre­ba da pra­vi­te pro­jek­te u tom prav­cu. In­ve­sti­to­ra ima, ali oni traže tran­spa­ren­tan kon­cept kako bi ulagali u Cr­nu Go­ru. Oni tra­že kon­kre­tan uvid u pro­jek­te s pre­ci­znim po­da­ci­ma. Oče­ku­je­mo va­še pro­jek­te za otva­ra­nje rad­nih mje­sta, ali in­ve­sti­to­ri gle­da­ju svoj in­te­res i že­le da zna­ju šta do­bi­ja­ju od ono­ga u šta ula­žu" – ka­za­la je Mu­staj­ba­šić Li­či­na, uz na­po­me­nu da su od­ra­di­li broj­ne pro­jek­te, a da tre­nut­no ra­de na pri­pre­ma­ma za sa­na­ci­ju osnov­ne ško­le u bje­lo­polj­skom se­lu Si­pa­nje.
Ličina je prenijela utiske sa druge sjednice Savjeta za saradnju sa iseljenicima i informisala prisutne o zaključcima Savjeta donesenim na pomenutoj sjednici, koja je održana dan prije ovog Okruglog stola. Istakla da je prethodna godina Savjeta bila više organizaciona, medjutim na osnovu planova svih Odbora za narednu godinu, moglo bi se računati na veoma velike i uspješne projekte u ovom tijelu.

Julević je naglasio da je saradnju sa gospodjom Husović započeo još prošle godine i pohvalio rad i angažovanje kako njen tako i njenih saradnika. Iznio je par savjeta vezano za buduću saradnju. On je ukratko informisao prisutne o svom angažovanju kako kroz Fondaciju Gusinje, tako i kao koordinator Akcije sjever.

Ko­or­di­na­tor ,,Ak­ci­je sje­ver” za Ro­ža­je Mu­ha­med Ago­vić ka­zao je da je lič­no tra­žio pro­jek­te od lo­kal­nih vla­sti ko­je je na­mje­ra­vao da pre­da od­bo­ru u Nje­mač­koj.
– Ni­je­dan pro­je­kat ni­je­smo do­bi­li, osim jed­nog iz va­tro­ga­sne slu­žbe ko­ji je do­šao sa za­ka­šnje­njem, o kojem će se izjašnjavati na narednom sastanku ovog tijela.
Agović je takođe pohvalio rad Centra za dijasporu u Rožajama i zahvalio se na tome, istaknuvši da je veoma važan za dijasporu iz tog grada.

 

Zahvalnost dugujemo šefici Centra na pozivu i predivnom dočeku. Nadamo se da ćemo nastaviti ovu saradnju i da će iz nje izaći mnogo korisnog i važnog kako za samu dijasporu, tako i za opštinu Rožaje..